בג"צ ממשיך בסורו • הרבנות תחויב לאפשר שחיטה קראית

    ארי וידר No Comments on בג"צ ממשיך בסורו • הרבנות תחויב לאפשר שחיטה קראית
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"צ שוב בפסיקה שנוגדת את יסודות הדת היהודית הנהוגה. השופטים אסתי חיות, דפנה ברק ארז, וחובש הכיפה אליקים רובינשטיין פסקו הבוקר כי הרבנות מחויבת לאפשר שחיטה קראית, על אף שמדובר בזרם שאינו נוהג על פי המסורת היהודית המקובלת.

    את העתירה הגישו אנשי היהדות הקראית העולמית לאחר שהרבנות הראשית לישראל אסרה על משחטה בעלת תעודת כשרות להמשיך ולשחוט עבור קהילת הקראים, כפי שנעשה לאורך שנים רבות.

    קהילת הקראים טענה כי לרבנות כלל אין סמכות לשלול ממשחטה תעודת כשרות משום שנערכת שם גם שחיטה בהתאם להלכה קראית וכי בכל מקרה אין להפסיק באופן מיידי ומוחלט הסדר שנהג מאז הקמת המדינה ללא התרעה ומבלי לספק תחליף ראוי.

    בעתירתה ציינה היהדות הקראית כי האיסור האמור פוגע קשות ברבבות יהודים קראים, אשר אין ביכולתם לצרוך עופות ומוצרי עוף כלל ומעבר לפגיעה הברורה והמהותית הנגרמת מהעדר מוחלט של בשר עוף כשר לבני הקהילה היהודית קראית.

    בג"ץ קבע כי באופן קבוע יתאפשר לקראים לשחוט עפ"י אמונתם גם במשחטות שנתונות להשגחת הרבנות, עוד נקבע כי הרבנות חייבת לאפשר ליהודים הקראים לשחוט לא רק במשחטה מסויימת, על מנת למנוע מונופול שיגרום לעליית מחירים. בנוסף, בית המשפט דחה את ניסיונה של הרבנות לאסור על היהודים הקראים להשתמש בביטוי "כשר בהשגחת היהדות הקראית" וקבע כי מאחר ועניין זה לא היה חלק מן העתירה המקורית, הוא לא יהווה חלק מפסק הדין, כך שלמעשה יכולים היהודים הקראים להמשיך להשתמש בביטוי "כשר בהשגחת היהדות הקראית" כפי שעשו מאז הקמת המדינה. עוד חויבה הרבנות לשלם ליהדות הקראית העולמית סך של 6,000 ש"ח הוצאו משפט.



    0 תגובות